Wat freelance accountants moeten weten over web content

Freelance accountants is een moeilijke occupatie. Het is makkelijker in-house bij een bedrijf. Als ZZP accountant of boekhouder moet je maar zien dat je genoeg business binnen haalt om van te kunnen leven. Er zijn accountants die te druk zijn en daardoor zelfs opdrachten moeten afwijzen. Hoe doen zij dat? In dit artikel gaan we een tipje van de sluier lichten, gaan we de meest belangrijke fundamentele bouwstenen toelichten voor een succesvol freelance bestaan.

Allereerst moet je online zichtbaar zijn. Het meest voor de hand liggend is een traditionele website. AccountantPiet.nl bijvoorbeeld. Eventueel en/of zou je ook wat sociale media kanalen kunnen aanmaken. Voor de accountancy is louter LinkedIn relevant. Een accountant op Facebook of Instagram lijkt ons geen goed idee.

Daarna moet je je online profielen en website vullen met teksten die rekening houden met de best practices van SEO. SEO is het vak waarbij we beter gevonden trachten te worden online. Ook wel geclassificeerd als zijnde inbound marketing. Je zit op een prominente plek in de winkelstraat om een offline analogie te scheppen.

Schrijven is echter ook weer een vak apart. Indien je geen gave hebt met het geschreven woord dan kun je overwegen om dit uit te besteden want is echt super cruciaal. Zonder SEO geoptimaliseerde content gaat het gewoon niks worden kan ik jullie al op het hart drukken.

Aanbevolen: Swaanscommunicatie / tekstbureau /

Naast dat de teksten goed gevonden worden online, moeten ze ook wel overtuigen om juist jouw accountancy diensten aan te vragen in plaats van die van AccountantStefan.nl bijv. Daar komt conversie schrijven of ook wel copywriting genoemd bij kijken.

Tip: Swaanscommunicatie / copywriting /

Als je een website hebt die goed gevonden word en ook nog eens overtuigend is, dan pas kun je achterover gaan leunen. Dan zullen de klanten jou vanzelf vinden. Dit is de magie van inbound marketing.